کد خبر: ۳۴۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 22 December 2016
 استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توسعه بندر چابهار جز 6 اولویت نخست برنامه ششم توسعه کشور است، گفت: 605 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار تصویب شد و حداکثر تا پایان امسال این بندر به تمام امکانات باظرفیت 8.5 میلیون تن مجهز می شود.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی در جریان بازدید از قطعه سوم راه آهن چابهار- زاهدان- مشهد بیان کرد: 170 میلیارد تومان قرار داد سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی برای ساخت انبارهای مکانیزه و اسکله ویژه معادن در بندر شهید بهشتی چابهار امضاء شده است.
وی با بیان اینکه 2 پروژه راه آهن و بندر چابهار کاملا به هم وابسته هستند، تصریح کرد: اگر پروژه راه آهن به موقع پیشرفت نداشته باشد، بندر چابهار هم از کارآیی لازم برخوردار نخواهد شد. 
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رئیس جمهوری اختصاص 500 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای تکمیل پروژه راه آهن چابهار - زاهدان را به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
هاشمی ادامه داد: وضعیت سخت و شکننده 3 سال گذشته به برکت برجام پشت سر گذاشته شد و دولت این طرح را بیش از گذشته شارژ خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی رئیس جمهوری به تکمیل 2 پروژه بزرگ راه آهن و بندر چابهار تاکید و اعتقاد دارد، خاطرنشان کرد: یکی از واقعیتهای دولت، گسترش شبکه ریلی است و حرکت در این مسیر با شتاب جریان دارد.
استاندار در بازدید از قطعه سوم پروژه راه آهن چابهار بیان کرد:
استاندار سیستان و بلوچستان به همراه فرماندار نیکشهر و جمعی از مدیران کل دستگاههای اجرایی و مسئولان محلی از قطعه سوم پروژه بزرگ راه آهن چابهار - زاهدان- مشهد بازدید کرد.
این قطعه در حدفاصل 145 تا 206 کیلومتری واقع شده است و 75 درصد عملیات خاکبرداری و حدود 50 درصد خاکریزی آن پیشرفت دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار